BERSAMA TUNTUTAN AS-SUNNAH

  • IKUTILAH AS-SUNNAH
  • “Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Ali 'Imraan, 3:31)
  • لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.” (QS. Al Ahzab, 33:21)

Pakcik & Makcik

Pakcik & Makcik
Teringat 14 tahun dulu...

Monday, July 14, 2008

Balik kampung o o o balik kampung

salam semua.

wahh, terasa sangat letihnya bila balik sabtu dan ahad saja ke kampung. ini paling singkat kami balik ke melaka. biasanya paling tidak 3 hari 2 malam. takpelah, letih pun berbaloi. dapat jumpa mak yg dah lama tak dapat sembang. nampaknya mak sihat, cuma mak agak stress dengan jiran2 yg pada hemat mak tak toleransi. teman sedih juga sebab mak tak berapa happy dengan keadaan sekeliling tapi mak juga tak nak pergi mana2. mak prefer dok di kampung. takpelah, moga2 Allah swt sentiasa peliharakan mak, dunia akhirat.

pun kami dapat ziarah abang zainal yg baru keluar wad. kesian kat dia. orang baik2 ni bila sakit, kita punya simpati pasti lebih... hendaknya Allah berikan abg zainal kekuatan dan kesembuhan. seronok juga bila abang hassan ada kat kampung. well, at least bila abang hassan balik 2 minggu sekali or sebulan sekali, mak akan rasa anak2 ambil berat. dengan renovation sikit2 umah tu, rasanya mak lebih selesa drp dulu.

sebagai anak, teman sayu bila fikirkan mak dok sorang2 tapi... mak kata takpe, dalam kubur nanti pun sorang juga. adusss.

ya Allah, kasihanilah mak sebagai mak mengasihani aku semenjak kecil... amin.