BERSAMA TUNTUTAN AS-SUNNAH

  • IKUTILAH AS-SUNNAH
  • “Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Ali 'Imraan, 3:31)
  • لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.” (QS. Al Ahzab, 33:21)

Pakcik & Makcik

Pakcik & Makcik
Teringat 14 tahun dulu...

Monday, November 17, 2008

Lone Traveller

salam...

alhamdulillah, masih dpt hidup dengan selamat saat ini. semoga makhluk2 Allah yang lain juga selamat, selagi belum sampai waktu untuk kembali mengadapNYA atau mengadapi musibah yg telah ditentukan juga olehNYA.

pagi ini sampai awal ke ofis di putrajaya ni. gerak awal dr seri kelebang pg tadi, about 3.45 pg. tiba kat tol jln duta sekitar 5.40 pg. travel sorang2 pagi ni boleh tahan jugak la. stopped kat rnr behrang utk nature's call. tengok kat situ ada dua org mat motor tidur atas bangku... kesiannya teman tengok. dlm kesejukan waktu itu, mereka melepaskan lelah dan mengantuk... kiranya teman masih beruntung mempunyai kereta, kan? itulah, kita kena sentiasa bersyukur dgn apa yg kita ada...

well, utk hari ini belum tau rencana Allah utk teman... kalau ikut perancangan, lps lunch hour nanti sambung training java. apa2 pun, teman berdoa semoga Allah sentiasa mengasihani kita semua dlm menempuh saki baki hayat yg ada ini...

wallahua 'lam.