BERSAMA TUNTUTAN AS-SUNNAH

  • IKUTILAH AS-SUNNAH
  • “Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Ali 'Imraan, 3:31)
  • لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.” (QS. Al Ahzab, 33:21)

Pakcik & Makcik

Pakcik & Makcik
Teringat 14 tahun dulu...

Wednesday, May 26, 2010

A come back

Dengan nama Allah...

Setelah sekian lama, kini aku kembali blogging. Rasanya ingin buat blog baru tapi biarlah teruskan yang ada ini dahulu. Sejak kali terakhir, rasanya banyak yang telah terlepas untuk dicatatkan di blog ini... Banyak juga peristiwa telah berlaku namun, biarlah... Jika diizinkan Allah, selagi tangan ini mampu... apa yang berlaku selepas ini akan dicuba dicatatkan. Biar tiada yang follow tapi asal saja diri ini rasa boleh menyumbang dan berkongsi, akan diusahakan. Fokus kali ini ialah untuk berkongsi bahan2 berkaitan kehidupan terutamanya yg bersangkut paut dengan Islam... Mungkin juga tentang politik, siapa tahu? Apa2 pun, selamat kembali Pakcik!