BERSAMA TUNTUTAN AS-SUNNAH

  • IKUTILAH AS-SUNNAH
  • “Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Ali 'Imraan, 3:31)
  • لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.” (QS. Al Ahzab, 33:21)

Pakcik & Makcik

Pakcik & Makcik
Teringat 14 tahun dulu...

Wednesday, October 8, 2008

Kekasihku... Aku rindu!

salam buat semua...

sesungguhnya ada ketika2nya hati ini terasa sangat rindu dan sayu teringat kekasih, insan paling mulia... sudah begitu lama kali terakhir dapat bermimpi bertemunya. itu ketika zaman remaja, masa belum byk dosa agaknya... kini, hampir 4 dekad umur... rasa terlalu rindu ingin bermimpi lagi bertemu... walau dulu sekadar dpt melihat belakangnya dalam mimpi, namun ketika sedar hati terus mekar kasih akan dia. namun kini, layakkah diri ini bertemunya lagi? setelah begitu banyak dosa dan kesilapan serta mengabaikan sunnahnya?

alangkah jauhnya diri ini dari kekasih yg teramat dirindui... layakkah teman bergelar umatnya? malu rasanya bila terasa diri tak layak... namun, harapan menggunung tinggi, moga Rasulullah SAW tetap kasih kepada umatnya yg lemah seperti teman ini.

Ya Nabi,
teman bermohon ke hadrat Ilahi agar diberi kekuatan dan dipermudahkan urusan mencariNYA dan mengikuti jalanmu... semoga akhiran hayat ini nanti, akan diberikan kesempatan mati dalam iman, islam dan diperakukan sebagai hamba Allah dan umat Nabi SAW. betapa kepinginnya akan nikmat itu... kasihanilah hambamu ini ya Rabb. tergenang air di kelopak mata mengingatkan saat2 itu... izinkanlah aku bertemu MU ya Rabb dlm keadaan yg kau redhai... begitu pula kau berilah nikmat juga buat mak, ayah & ibu mertuaku, isteriku, anak2ku, kaum keluargaku dan semua muslimin, muslimat... kami pasrah ya Allah.